The Vampire's Wife x H&M
The Vampire’s Wife er en favoritt blant fashionistas verden over, og er kjent for sine flatterende silhuetter, glamorøse detaljer og en uforbeholden feiring av kvinner og den feminine uttrykksformen. Kolleksjonen er progressiv i både holdning og produksjon; plaggene er laget av materialer med mindre påvirkning på miljøet. Kolleksjonen blir tilgjengelig i utvalgte butikker, inkludert H&M Oslo City, og på hm.com fra 22. oktober 2020.
«Det var en stor ære å bli spurt om å være designer og kreativ leder for The Vampire’s Wife sitt samarbeid med H&M. H&M strakk seg langt for å gi liv til The Vampire’s Wifes mørke og sensuelle univers. Jeg håper denne kolleksjonen gir like mye glede til de som bruker den, som det gjorde for meg å skape den» sier Susie Cave, Creative Director og Designer.
The Vampire’s Wife sin kolleksjon i samarbeid med H&M er dristig og feminin. Nøkkelplaggene består av en blondekjole med de velkjente puffskuldrene, en minikjole i fløyel med sløyfe i halsen og en romantisk sølvfarget blondekappe, alle i resirkulert nylon og resirkulert polyester. The Vampire’s Wife har de feminine silhuettene som sin signatur, noe som spesielt kommer til syne på den gulvlange blondekjolen med rysjer. Blant tilbehøret finnes smykker med anheng dekorert med øyne, en sky og naturligvis vampyrtenner. Hansker i blonder og den hvite kragen er også lekne innslag. Klassisk sort dominerer kolleksjonen for en innbydende mystisk stemning, mens skimrende sølvblonder, store knapper og fløyelsteksturer gir plaggene et luksuriøst preg.
«Med dette samarbeidet ønsker H&M og The Vampire’s Wife å vise kundene våre at mote kan og bør styrke og inspirere kvinner til å føle seg som den beste versjonen av seg selv. Vi har lenge blitt inspirert av Susies energi og merkevareverdier, og vi er veldig glade for å lansere denne utvilsomt spesielle kolleksjonen sammen» sier Maria Östblom, Head of Design Womenswear i H&M.
Sammen med H&M er Susie Cave den kreative lederen for kampanjen, og inviterer oss inn The Vampire’s Wife sin verden med viktige temaer som styrke, sårbarhet, intimitet, det ukjente og kvinnelighet. Merkets muser Samantha Snow, modell Eva Apio og den britiske poeten Greta Bellamacina fronter kampanjen, og fanger de felles verdiene fremgang og kvinnelig styrke, både på bilder og film.